Zamawiający informuje, że w odniesieniu do treści SWZ do postępowania nr 2/2022 pn. „Wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej wzrostu zapotrzebowania mocy dystrybucyjnej na napięciu 110/15 kV w stacji GSZ RWN 110/15 kV w Mielcu”, w dniu 17 luty 2022 r. złożone zostały następujące zapytania.


Pytanie nr 1:

Z analizy umowy oraz SIWZ wynika, iż przedmiotem zamówienia jest wykonanie „dokumentacji projektowo-kosztorysowej”. Proszę o doprecyzowanie zakresu zamawianych prac projektowych, bowiem z analizy umowy wynika, iż Wykonawca w ramach realizowanych prac ma wykonać i przekazać Zamawiającemu:

  • projekt architektoniczno – budowlany,
  • projekt zagospodarowania terenu,
  • projekt techniczny,
  • informację BIOZ,
  • STWiORB,
  • decyzję udzielającą pozwolenia na budowę,
  • przedmiar robót,
  • kosztorys inwestorski (w tym szczegółowy).

Prosimy zatem o potwierdzenie, iż w ramach zamówienia Zamawiający nie oczekuje opracowania projektu wykonawczego, a jedynie ww. elementy projektu technicznego.

Zgodnie z art. 34, ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo Budowlane projekt techniczny obejmuje:  projektowane rozwiązania konstrukcyjne obiektu wraz z wynikami obliczeń statyczno-wytrzymałościowych (a),  w przypadku budynków – charakterystykę energetyczną (b), projektowane niezbędne rozwiązania techniczne oraz materiałowe (c), w zależności od potrzeb – dokumentację geologiczno-inżynierską lub geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych (d), inne opracowania projektowe (e).

Odpowiedź Zamawiającego: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje opracowanie projektu wykonawczego.


Pytanie nr 2:

Zamawiający oczekuje realizacji przedmiotu zamówienia w terminie 30 tygodni od daty zawarcia umowy. Jednocześnie zgodnie z §9 projektu umowy przewidziane zostało zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% wartości kontraktu.

Dodatkowo, zgodnie z § 6 projektu umowy oczekiwany okres rękojmi wygaśnie z chwilą wykonania Inwestycji, przy czym okres ten nie może być dłuższy niż 5 lat od daty podpisania Protokołu Odbioru Końcowego Opracowania. Tak określone parametry rękojmi uniemożliwiają precyzyjne wskazanie terminu końcowego upływu rękojmi, co najczęściej stanowi trudność w zapewnieniu gwarancji w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej.

Wnosimy wobec powyższego o:

  1. potwierdzenie, iż Zamawiający dopuszcza zabezpieczenie należytego wykonania umowy w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej,
  2. jednolitego wskazania okresu trwania rękojmi poprzez skrócenie tego okresu do okresu 4 lat od daty podpisania Protokołu Odbioru Końcowego,
  3. zmiany wysokości zabezpieczenia do wysokości 5% wartości kontraktu, co jest powszechnie stosowanym poziomem zabezpieczenia przy podobnych rodzajowo umowach na prace projektowe.

Odpowiedź Zamawiającego:

a) Zamawiający dopuszcza zabezpieczenie należytego wykonania umowy w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej.

b) Okres trwania rękojmi – 4 lata od daty podpisania Protokołu Odbioru Końcowego.

c) Zabezpieczenie 10% wartości kontraktu – bez zmian.


Pytanie nr 3:

W związku z trwającymi w okresie 14-27 lutego na terenie województwa łódzkiego feriami zimowymi, a więc okresem wzmożonych urlopów personelu wykonawcy, zwracam się z prośbą o przesunięcie terminu składania ofert na dzień 2 marca 2022 r.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na przesunięcie terminu składania ofert; nowy termin złożenia ofert – 02.03.2022 r.


W związku z treścią odpowiedzi za wniesione pytania zachodzi konieczność modyfikacji treści SWZ. Zamawiający zamieszcza SWZ z załącznikami, których treść uwzględnia w/w zmiany.